Меню
Методична робота
Засідання творчої групи "Соціально-громадянська компетентність"
![]() |
![]() |
Засідання творчої групи «Сучасна методика розвитку мовлення»
Дискусія - бесіда "Різновиди мовленнєвої взаємодії з дітьми"
![]() |
![]() |
Засідання ініціативної групи з реалізації проєкту “ІКТ-платформа”
На засіданні ініціативної групи Катерина Гольонко представила аналітичну довідку, де проаналізувала та узагальнила результати анкетування "Інформаційно-комунікаційні технології в роботі педагога", виокремила проблеми, які виникають у педагогічних працівників під час застосування ІКТ та внесла пропозиції до підвищення рівня володіння ІКТ як засобу покращення ефективності освітої діяльності.
Наталія Степчук провела коучинг з використання універсальної дошки Padlet, під час якого акцентувала увагу на створенні та налаштуванні віртуальної дошки, зорієнтувала в оптимальних типах розміщення матеріалів. Педагоги попрактикувались у відображеннях змісту віртуальної дошки, змінюючи формати.
Наталія Бакун та Мирослава Клюйко представили електронну базу віртуального методичного кабінету, її дизайн, оформлення, структуру та наповнення змістових блоків віртуальної стіни.
Керівник ініціативної групи Вікторія Салійчук зробила висновки про переваги використання віртуальної дошки для створення електронної бази закладу освіти, доступної кожному педагогу, представила різні види контенту, який можна розміщувати.
![]() |
![]() |



Засідання міської професійної спільноти інструкторів з фізкультури ЗДО за напрямом «Особистість дитини»
«Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків,
а жодні ліки не можуть замінити фізичні вправи»
Анджело Моссо
Серед важливих завдань дошкільної освіти є забезпечення сприятливих умов для гармонійного фізичного розвитку дитини, рівень якого визначають одним із важливих показників стану здоров'я особистості. Тому, на базі нашого закладу відбулося засідання міської професійної спільноти інструкторів з фізкультури ЗДО на тему “Формування рухової компетентності дошкільників за допомогою інноваційних методик”.
Виступом-презентацією розпочала роботу модератор засідання Ступак І. П, під час якої наголосила на сутнісній характеристиці освітнього напряму «Особистість дитини»: руховій та здоров`язбережувальній компетентностях.
Вихователь – методист ЗДО Бакун Н. Г. темою для виступу обрала шляхи формування рухової компетентності дошкільнят: виклики часу, потреба дітей, доповнивши презентацією з досвіду роботи.
Практичний психолог Якимчук К.С. Звернула увагу на збереженні емоційного здоров’я малюків в умовах воєнного стану.
З великим захопленням слухачі переглянули відеозаняття фізінструктора Белецької А.В. з використанням болдерингу (скелелазіння), ознайомились з використанням інноваційних технологій: фітбол-гімнастики, степ-аеробіки, кінезіологічних вправ тощо. Цікаво та професійно був проведений майстер-клас з використанням інноваційної технології глайдинг (виконання вправ на паперових тарілочках).
Дякуємо усім, хто долучився до засідання, адже формування здоров'язбережувальної компетентності дошкільників має відбуватися в активній взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу.
Впроваджуємо Базовий компонент дошкільної освіти
![]() |
![]() |
![]() |
Засідання ініціативної групи з реалізації проєкту “ІКТ-платформа”
13 жовтня 2022 року відбулося засідання ініціативної групи з реалізації проєкту “ІКТ-платформа” (створення віртуального методичного кабінету, єдиної електронної бази матеріалів та документів, доступної кожному працівнику закладу із застосуванням інтернет сервісів).
Керівник ініціативної групи Вікторія Салійчук ознайомила членів групи з планом роботи, визначила шляхи, методи, прийоми роботи, мотивувала на плідну групову творчу діяльність. На засіданні педагоги проаналізували правову базу щодо впровадження інформаційних технологій та електронного документообігу в управлінській діяльності закладів дошкільної освіти, а саме: Закони України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Концепцію розвитку цифрових компетентностей та Концепцію цифрової трансформації освіти і науки.
![]() |
![]() |
![]() |
Засідання творчої групи «Сучасна методика розвитку мовлення»
З метою вивчення змін в сучасній методиці розвитку мовлення за Базовим компонентом дошкільної освіти 13 жовтня 2022 року відбулося засідання творчої групи «Сучасна методика розвитку мовлення».
Керівник Валентина Юрчук разом з членами творчої групи обговорили план роботи на 2022-2023 н.р., функціонал кожного з учасників та зміст і завдання роботи з розвитку мовлення за Базовим компонентом дошкільної освіти.
![]() |
![]() |
Засідання творчої групи «Соціально-громадянська компетентність»
12 жовтня 2022 року відбулося засідання творчої групи «Соціально-громадянська компетентність».
Члени творчої групи зосередили свою увагу на обговоренні положень нормативно-правових актів щодо формування соціально-громадянської компетентності дошкільників, а саме: Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»; Базового компонента дошкільної освіти»; Рекомендацій до БКДО; Національної Доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті; Постанови Про затвердження Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства та Концепції національно-патріотичного виховання дошкільників в системі освіти України. Використавши інтерактивний метод активної роботи “Коло ідей”, педагоги визначили особливості парціальних програм “Моя країна — Україна” та “Україна — моя батьківщина”.
Наприкінці засідання керівник творчої групи Олена Кушнір методами ігрового моделювання спрямувала педагогів на подальшу плідну співпрацю та підвищення мотивації до обраного питання.
![]() |
![]() |
![]() |
Дочірні категорії
Консультації, поради, рекомендації
Поради логопеда Коломієць Світлани Леонідівни - "Автоматизація проблемних звуків"
Логопедична робота складається з чотирьох послідовних етапів: підготовчий етап, етап постановки звука, автоматизація звука, диференцація звуків.
Підготовчий етап - це підготовка артикуляційного апарату до постановки звука, відпрацювання спеціальних артикуляційних та дихальних вправ. Тільки після того, коли буде повністю досягнуто мету (чіткі і правильні положення язика та правильно сформований видих), слід переходити до етапу постановки звука.
На цьому етапі логопед викликає звук природним шляхом за допомогою вже досягнутих правильних положень язика або ж здійснює постановку звука механічним шляхом. І коли звук буде самостійно звучати чітко і правильно, дитина усвідомить його, слід приступати до етапу автоматизації звука.
Тут не обійтись без тісної співпраці з батьками. В залежності від звука, фонематичних та артикуляторних можливостей дитини, логопед підбирає спеціальний мовленнєвий матеріал для дитини, який повинен щодня відпрацьовуватись з батьками.
Наприклад, якщо ми працюємо з групою шиплячих звуків, то базовим звуком тут є звук [ш]. Спочатку автоматизація відбувається у відкритому складі ША-ША-ША, ШО, ШУ, ШЕ, ШИ, кожен склад повторювати тричі, декілька разів у день, бажано біля дзеркала. Через декілька днів ми вводимо слово з відкритим складом ША-ША-ША-ШАПКА, ШО-ШО-ШО-ШОКОЛАД, ШУ-ШУ-ШУ-ШУБА, ШИ-ШИ-ШИ-ШИНА. Це слід робити повільно з правильною та чіткою вимовою звука [ш]. Приблизно через тиждень якісної роботи ми можемо приступати до закритого складу АШ-АШ-АШ і т.д. Через декілька днів вводимо слова з закритим складом АШ-АШ-АШ-ГУАШ і т.д. Наступним кроком буде автоматизація звука в середині слова без збігу приголосних: А-ША, О-ША, У-ША, Е-ША, И-ША, І-ША; слова КА-ША, СУ-ША, ЛО-ША і т.д. Далі слід починати автоматизацію звука у складах і словах зі збігом приголосних: АШ-КА, ОШ-КА, УШ-КА, ЕШ-КА, ИШ-КА, ІШ-КА; слова САШ-КА, МОШ-КА, КІШ-КА, МИШ-КА, СУШ-КА. Наступний крок автоматизація звука у чистомовках і віршиках: ША-ША-ША наШаМаШа в ліс піШла, ШИ-ШИ-ШИ в лісі МаШу ми знайШли і т.д. Поруч з чистомовками і віршиками вправляємось у зв’язному мовленні. На цьому етапі я рекомендуюбатькам вибрати декілька найбільш вживаних дитиною слів, спочатку виправляємо самостійно (це не «сапка», скажи «шапка»), а потім просимо щоб дитина подумала сама і сказала правильно це слово. Таким чином формуємо у неї її власний фонематичний контроль.
Хотілося б зауважити, що це класичний варіант корекційної роботи. Слід пам’ятати – кожна дитина індивідуальна. Її емоційні, психофізичні можливості також індивідуальні, тому завдання підбираються для кожного окремого випадку.