Меню
Методична робота
Майстер-клас “Організація та проведення внутрішнього моніторингу сформованості компетентностей дитини дошкільного віку за «Mr.Leader SCANBOOK»
Для підвищення рівня цифрової компетентності учасників освітньої діяльності керівник ініціативної групи реалізації проєкту “ІКТ-платформа” Вікторія Салійчук 11 березня 2024 року провела майстер-клас “Організація та проведення внутрішнього моніторингу сформованості компетентностей дитини дошкільного віку за «Mr.Leader SCANBOOK».
«Mr.Leader SCANBOOK» – це комплект посібників, що містить показники (Матеріали до завдань), за якими здійснюється оцінка, та інструментарій (Опис завдань), розраховані на дітей 2-3 років (ранній вік), 3-4 (молодший дошкільний вік), 4-5 (середній дошкільний вік), 5-6 (7) років (старший дошкільний вік).
Кожен посібник має однакову структуру та передбачає друковану та електронну частину. Друкована частина – це бланк для заповнення дорослим даних, отриманих під час моніторингу та інструментарій. Електронна частина містить демонстраційні матеріали (ілюстрації, фото, схеми, картинки), які необхідні для виконання окремих завдань.
Вікторія Салійчук ознайомила з особливостями адаптації «Mr.Leader SCANBOOK» для зручної роботи ЗДО №50, представила цифрові посібники внутрішнього моніторингу сформованості компетентностей дитини дошкільного віку у формат doc для кожної вікової групи, таблиці відповідності на кожну дитину та зведені групові таблиці рівнів сформованості компетентностей дітей, розроблені ініціативною групи реалізації проєкту “ІКТ-платформа”.
Засідання творчої групи "Соціально-громадянська компетентність"
"Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті – невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку в мільйонів людських сердець все наново збуджують його твори. Отакий він і є для нас, українців, Тарас Шевченко." Так сказав про Великого Пророка Іван Франко. Тому, вшановуючи пам'ять великого генія українського народу, у ЗДО №50 також відбулося засідання ініціативної творчої групи "Соціально-громадянська компетентність". Учасники засідання переглянули презентацію, присвячену життю та творчості великого патріота України та влаштували літературно-музичні читання творів видатного митця.
Коворкінг «Впровадження Програми освіти дітей раннього та дошкільного віку «ОСВІТА І ПІКЛУВАННЯ / EDUCATION & CARE» Mr. Leader»
У нашому закладі 29 листопада пройшов коворкінг «Впровадження Програми освіти дітей раннього та дошкільного віку «ОСВІТА І ПІКЛУВАННЯ / EDUCATION & CARE» Mr. Leader» для професійної спільноти вихователів-методистів ЗДО м. Рівне.
Слухачі поринули в атмосферу практичного досвіду нашого педагогічного колективу в організації освітнього процесу за інноваційною Програмою освіти дітей раннього та дошкільного віку «ОСВІТА І ПІКЛУВАННЯ /EDUCATION & CARE» та долучились до практичної інтеграції цієї Програми.
Директор Людмила Войтович акцентувала на необхідності створення умов для розвитку інформаційно-цифрової компетентності педагогів закладу, без яких неможливе запровадження інноваційної Програми.
Слухачі могли переглянути відеоролик «Mr. Leader Day» – проживаємо день за Програмою», який підготувала вихователь інклюзивної групи №7 Руслана Козлюк.
Вихователь-методист Наталія Бакун презентувала досвід впровадження інноваційної платформи та розповіла про створення системи методичної роботи, яка сприяла підвищенню професійної компетентності вихователів.
Вихователі груп № 3 (ранній вік) Варвара Колинюк, №5 (молодший вік) Вікторія Салійчук, №7 (середній вік) Руслана Козлюк, №11 (старший вік) Юлія Полюхович провели презентаційний месендж з учасниками коворкінгу, де розповіли про інтегрований, системний підхід Програми та особливості використання онлайн – платформи інноваційної системи «Mr. Leader Day».
Музичний керівник Наталія Борисовець та інструктор з фізкультури Алла Белецька залучили учасників засідання до релакс-хвилинки за варіативною складовою Програми освіти дітей раннього та дошкільного віку «ОСВІТА І ПІКЛУВАННЯ /EDUCATION & CARE» «Чирлідинг».
Слухачі отримали неоціненний досвід та знання для успішного впровадження Програми в освітній простір ЗДО м. Рівне.
Засідання ініціативної групи "Запроваджуємо Програму «Освіта і піклування / Education & Care»"
Засідання творчої групи «Соціально-громадянська компетентність»
10 жовтня 2023 року відбулося засідання творчої групи «Соціально-громадянська компетентність».
На засіданні обговорили відповідні положення нормативно-правових актів з національно-патріотичного виховання; значення національно-патріотичного виховання дошкільників; ознайомилися з планом роботи творчої групи на 2023-2024 навчальний рік.
Структура методичної роботи ЗДО №50 на 2023-2024 навчальний рік
Засідання творчої групи "Соціально-громадянська компетентність"
Засідання творчої групи «Сучасна методика розвитку мовлення»
Дискусія - бесіда "Різновиди мовленнєвої взаємодії з дітьми"
Засідання ініціативної групи з реалізації проєкту “ІКТ-платформа”
На засіданні ініціативної групи Катерина Гольонко представила аналітичну довідку, де проаналізувала та узагальнила результати анкетування "Інформаційно-комунікаційні технології в роботі педагога", виокремила проблеми, які виникають у педагогічних працівників під час застосування ІКТ та внесла пропозиції до підвищення рівня володіння ІКТ як засобу покращення ефективності освітої діяльності.
Наталія Степчук провела коучинг з використання універсальної дошки Padlet, під час якого акцентувала увагу на створенні та налаштуванні віртуальної дошки, зорієнтувала в оптимальних типах розміщення матеріалів. Педагоги попрактикувались у відображеннях змісту віртуальної дошки, змінюючи формати.
Наталія Бакун та Мирослава Клюйко представили електронну базу віртуального методичного кабінету, її дизайн, оформлення, структуру та наповнення змістових блоків віртуальної стіни.
Керівник ініціативної групи Вікторія Салійчук зробила висновки про переваги використання віртуальної дошки для створення електронної бази закладу освіти, доступної кожному педагогу, представила різні види контенту, який можна розміщувати.
Дочірні категорії
Консультації, поради, рекомендації
Поради логопеда Коломієць Світлани Леонідівни - "Автоматизація проблемних звуків"
Логопедична робота складається з чотирьох послідовних етапів: підготовчий етап, етап постановки звука, автоматизація звука, диференцація звуків.
Підготовчий етап - це підготовка артикуляційного апарату до постановки звука, відпрацювання спеціальних артикуляційних та дихальних вправ. Тільки після того, коли буде повністю досягнуто мету (чіткі і правильні положення язика та правильно сформований видих), слід переходити до етапу постановки звука.
На цьому етапі логопед викликає звук природним шляхом за допомогою вже досягнутих правильних положень язика або ж здійснює постановку звука механічним шляхом. І коли звук буде самостійно звучати чітко і правильно, дитина усвідомить його, слід приступати до етапу автоматизації звука.
Тут не обійтись без тісної співпраці з батьками. В залежності від звука, фонематичних та артикуляторних можливостей дитини, логопед підбирає спеціальний мовленнєвий матеріал для дитини, який повинен щодня відпрацьовуватись з батьками.
Наприклад, якщо ми працюємо з групою шиплячих звуків, то базовим звуком тут є звук [ш]. Спочатку автоматизація відбувається у відкритому складі ША-ША-ША, ШО, ШУ, ШЕ, ШИ, кожен склад повторювати тричі, декілька разів у день, бажано біля дзеркала. Через декілька днів ми вводимо слово з відкритим складом ША-ША-ША-ШАПКА, ШО-ШО-ШО-ШОКОЛАД, ШУ-ШУ-ШУ-ШУБА, ШИ-ШИ-ШИ-ШИНА. Це слід робити повільно з правильною та чіткою вимовою звука [ш]. Приблизно через тиждень якісної роботи ми можемо приступати до закритого складу АШ-АШ-АШ і т.д. Через декілька днів вводимо слова з закритим складом АШ-АШ-АШ-ГУАШ і т.д. Наступним кроком буде автоматизація звука в середині слова без збігу приголосних: А-ША, О-ША, У-ША, Е-ША, И-ША, І-ША; слова КА-ША, СУ-ША, ЛО-ША і т.д. Далі слід починати автоматизацію звука у складах і словах зі збігом приголосних: АШ-КА, ОШ-КА, УШ-КА, ЕШ-КА, ИШ-КА, ІШ-КА; слова САШ-КА, МОШ-КА, КІШ-КА, МИШ-КА, СУШ-КА. Наступний крок автоматизація звука у чистомовках і віршиках: ША-ША-ША наШаМаШа в ліс піШла, ШИ-ШИ-ШИ в лісі МаШу ми знайШли і т.д. Поруч з чистомовками і віршиками вправляємось у зв’язному мовленні. На цьому етапі я рекомендуюбатькам вибрати декілька найбільш вживаних дитиною слів, спочатку виправляємо самостійно (це не «сапка», скажи «шапка»), а потім просимо щоб дитина подумала сама і сказала правильно це слово. Таким чином формуємо у неї її власний фонематичний контроль.
Хотілося б зауважити, що це класичний варіант корекційної роботи. Слід пам’ятати – кожна дитина індивідуальна. Її емоційні, психофізичні можливості також індивідуальні, тому завдання підбираються для кожного окремого випадку.