Меню
Методична робота



Засідання міської професійної спільноти інструкторів з фізкультури ЗДО за напрямом «Особистість дитини»
«Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків,
а жодні ліки не можуть замінити фізичні вправи»
Анджело Моссо
Серед важливих завдань дошкільної освіти є забезпечення сприятливих умов для гармонійного фізичного розвитку дитини, рівень якого визначають одним із важливих показників стану здоров'я особистості. Тому, на базі нашого закладу відбулося засідання міської професійної спільноти інструкторів з фізкультури ЗДО на тему “Формування рухової компетентності дошкільників за допомогою інноваційних методик”.
Виступом-презентацією розпочала роботу модератор засідання Ступак І. П, під час якої наголосила на сутнісній характеристиці освітнього напряму «Особистість дитини»: руховій та здоров`язбережувальній компетентностях.
Вихователь – методист ЗДО Бакун Н. Г. темою для виступу обрала шляхи формування рухової компетентності дошкільнят: виклики часу, потреба дітей, доповнивши презентацією з досвіду роботи.
Практичний психолог Якимчук К.С. Звернула увагу на збереженні емоційного здоров’я малюків в умовах воєнного стану.
З великим захопленням слухачі переглянули відеозаняття фізінструктора Белецької А.В. з використанням болдерингу (скелелазіння), ознайомились з використанням інноваційних технологій: фітбол-гімнастики, степ-аеробіки, кінезіологічних вправ тощо. Цікаво та професійно був проведений майстер-клас з використанням інноваційної технології глайдинг (виконання вправ на паперових тарілочках).
Дякуємо усім, хто долучився до засідання, адже формування здоров'язбережувальної компетентності дошкільників має відбуватися в активній взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу.
Впроваджуємо Базовий компонент дошкільної освіти
![]() |
![]() |
![]() |
Засідання ініціативної групи з реалізації проєкту “ІКТ-платформа”
13 жовтня 2022 року відбулося засідання ініціативної групи з реалізації проєкту “ІКТ-платформа” (створення віртуального методичного кабінету, єдиної електронної бази матеріалів та документів, доступної кожному працівнику закладу із застосуванням інтернет сервісів).
Керівник ініціативної групи Вікторія Салійчук ознайомила членів групи з планом роботи, визначила шляхи, методи, прийоми роботи, мотивувала на плідну групову творчу діяльність. На засіданні педагоги проаналізували правову базу щодо впровадження інформаційних технологій та електронного документообігу в управлінській діяльності закладів дошкільної освіти, а саме: Закони України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Концепцію розвитку цифрових компетентностей та Концепцію цифрової трансформації освіти і науки.
![]() |
![]() |
![]() |
Засідання творчої групи «Сучасна методика розвитку мовлення»
З метою вивчення змін в сучасній методиці розвитку мовлення за Базовим компонентом дошкільної освіти 13 жовтня 2022 року відбулося засідання творчої групи «Сучасна методика розвитку мовлення».
Керівник Валентина Юрчук разом з членами творчої групи обговорили план роботи на 2022-2023 н.р., функціонал кожного з учасників та зміст і завдання роботи з розвитку мовлення за Базовим компонентом дошкільної освіти.
![]() |
![]() |
Засідання творчої групи «Соціально-громадянська компетентність»
12 жовтня 2022 року відбулося засідання творчої групи «Соціально-громадянська компетентність».
Члени творчої групи зосередили свою увагу на обговоренні положень нормативно-правових актів щодо формування соціально-громадянської компетентності дошкільників, а саме: Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»; Базового компонента дошкільної освіти»; Рекомендацій до БКДО; Національної Доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті; Постанови Про затвердження Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства та Концепції національно-патріотичного виховання дошкільників в системі освіти України. Використавши інтерактивний метод активної роботи “Коло ідей”, педагоги визначили особливості парціальних програм “Моя країна — Україна” та “Україна — моя батьківщина”.
Наприкінці засідання керівник творчої групи Олена Кушнір методами ігрового моделювання спрямувала педагогів на подальшу плідну співпрацю та підвищення мотивації до обраного питання.
![]() |
![]() |
![]() |
Дочірні категорії
Консультації, поради, рекомендації
Поради логопеда Коломієць Світлани Леонідівни - "Автоматизація проблемних звуків"
Логопедична робота складається з чотирьох послідовних етапів: підготовчий етап, етап постановки звука, автоматизація звука, диференцація звуків.
Підготовчий етап - це підготовка артикуляційного апарату до постановки звука, відпрацювання спеціальних артикуляційних та дихальних вправ. Тільки після того, коли буде повністю досягнуто мету (чіткі і правильні положення язика та правильно сформований видих), слід переходити до етапу постановки звука.
На цьому етапі логопед викликає звук природним шляхом за допомогою вже досягнутих правильних положень язика або ж здійснює постановку звука механічним шляхом. І коли звук буде самостійно звучати чітко і правильно, дитина усвідомить його, слід приступати до етапу автоматизації звука.
Тут не обійтись без тісної співпраці з батьками. В залежності від звука, фонематичних та артикуляторних можливостей дитини, логопед підбирає спеціальний мовленнєвий матеріал для дитини, який повинен щодня відпрацьовуватись з батьками.
Наприклад, якщо ми працюємо з групою шиплячих звуків, то базовим звуком тут є звук [ш]. Спочатку автоматизація відбувається у відкритому складі ША-ША-ША, ШО, ШУ, ШЕ, ШИ, кожен склад повторювати тричі, декілька разів у день, бажано біля дзеркала. Через декілька днів ми вводимо слово з відкритим складом ША-ША-ША-ШАПКА, ШО-ШО-ШО-ШОКОЛАД, ШУ-ШУ-ШУ-ШУБА, ШИ-ШИ-ШИ-ШИНА. Це слід робити повільно з правильною та чіткою вимовою звука [ш]. Приблизно через тиждень якісної роботи ми можемо приступати до закритого складу АШ-АШ-АШ і т.д. Через декілька днів вводимо слова з закритим складом АШ-АШ-АШ-ГУАШ і т.д. Наступним кроком буде автоматизація звука в середині слова без збігу приголосних: А-ША, О-ША, У-ША, Е-ША, И-ША, І-ША; слова КА-ША, СУ-ША, ЛО-ША і т.д. Далі слід починати автоматизацію звука у складах і словах зі збігом приголосних: АШ-КА, ОШ-КА, УШ-КА, ЕШ-КА, ИШ-КА, ІШ-КА; слова САШ-КА, МОШ-КА, КІШ-КА, МИШ-КА, СУШ-КА. Наступний крок автоматизація звука у чистомовках і віршиках: ША-ША-ША наШаМаШа в ліс піШла, ШИ-ШИ-ШИ в лісі МаШу ми знайШли і т.д. Поруч з чистомовками і віршиками вправляємось у зв’язному мовленні. На цьому етапі я рекомендуюбатькам вибрати декілька найбільш вживаних дитиною слів, спочатку виправляємо самостійно (це не «сапка», скажи «шапка»), а потім просимо щоб дитина подумала сама і сказала правильно це слово. Таким чином формуємо у неї її власний фонематичний контроль.
Хотілося б зауважити, що це класичний варіант корекційної роботи. Слід пам’ятати – кожна дитина індивідуальна. Її емоційні, психофізичні можливості також індивідуальні, тому завдання підбираються для кожного окремого випадку.