Меню

01.06.2023 // Сніданок: сирники, кефір. // Обід: суп вермішелевий, тюфтеля куряча, пюре горохове, ікра бурякова, хліб цільнозерновий, компот з сухофруктів. // Полуденок: болоньєзе, каша вівсяна, хліб цільнозерновий, чай.

Засідання  творчої групи "Соціально-громадянська компетентність"

   Практикум "Соціально-громадянська компетентність дошкільника"
      На засіданні вихователь середньої групи Ірина Дахнова виступила з питанням «Виховання у дітей почуття любові до Батьківщини, поваги до своєї нації, почуття власної гідності». Педагог, спираючись на власний досвід, поділилась методами та прийомами, які використовує у своїй роботі з даного питання.
     Інструктор з фізичної культури Алла Белецька презентувала виступ на тему «Патріотична складова як елемент розвитку соціально-громадянської компетентності дошкільника на заняттях з фізичної культури”. Педагог переконана, що формування    патріотизму у дітей - невід'ємна складова фізичного виховання, адже де, як не на заняттях з фізичної культури, маємо змогу виховувати дітей сильними, сміливими, справжніми захисниками своєї Батьківщини.
       Вихователь Варвара Колинюк поділилася з педагогами нетрадиційними формами та методами з національно-патріотичного виховання, які вона використовує у роботі з дітьми раннього віку. 
     Керівник творчої групи вихователь Олена Кушнір зробила висновки та акцентувала педагогам про надзвичайну важливість національно-патріотичного виховання дошкільників та формування в них соціально-громадянської компетентності, особливо зараз, в час, коли в рідній країні іде війна. Адже саме перед нами, педагогами-дошкільниками, стоїть завдання: посіяти зерна та виплекати в дітей національно-патріотичні почуття вже змалку, щоб в майбутньому вони стали гідними громадянами своєї держави.
 

Засідання  творчої групи «Сучасна методика розвитку мовлення»

Дискусія - бесіда "Різновиди мовленнєвої взаємодії з дітьми"

      На засіданні творчої групи "Сучасна методика розвитку мовлення" опрацювали інноваційні методи та прийоми активізації та розвитку монологічного та діалогічного мовлення.
       Вихователь Люба Петруніна ознайомила з ефективними різновидами комунікації з дітьми з власного досвіду.
   Педагог Ірина Антошко акцентувала увагу на стимулюванні мовлення дітей методом пізнавального діалогу замість традиційних бесід, проаналізувала типові помилки вихователя та основні правила ведення діалогу відповідно до вікових психологічних особливостей дошкільників.
    Керівник творчої групи Валентина Юрчук  презентувала інноваційні методи та прийоми розвитку мовлення у дітей та  ефективні шляхи активізації мовлення дітей запитаннями.
 
 
 

  Засідання ініціативної групи з реалізації проєкту “ІКТ-платформа”

     На засіданні ініціативної групи Катерина Гольонко представила аналітичну довідку, де проаналізувала та узагальнила результати анкетування "Інформаційно-комунікаційні технології в роботі педагога", виокремила проблеми, які виникають у педагогічних працівників під час застосування ІКТ та внесла пропозиції до підвищення рівня володіння ІКТ як засобу покращення ефективності освітої діяльності.

       Наталія Степчук провела коучинг з використання універсальної дошки Padlet, під час якого акцентувала увагу на створенні та налаштуванні віртуальної дошки, зорієнтувала в оптимальних типах розміщення матеріалів. Педагоги попрактикувались у відображеннях змісту віртуальної дошки, змінюючи формати.

       Наталія Бакун та Мирослава Клюйко представили електронну базу віртуального методичного кабінету, її дизайн, оформлення, структуру та наповнення змістових блоків віртуальної стіни.

   Керівник ініціативної групи Вікторія Салійчук зробила висновки про переваги використання віртуальної дошки для створення електронної бази закладу освіти, доступної кожному педагогу, представила різні види контенту, який можна розміщувати.

 
 Засідання школи новопризначених вихователів-методистів "Джерело"
 
       У нашому садку ніколи не буває тихо, чому ми надзвичайно раді. Зазвичай - це дитячі голосочки, які емоційно дзвенять розповідями. Але є особливі дні... Дні, коли голоси дорослих обговорюють важливі теми.    
      Ось і у п'ятницю 27 січня у закладі дошкільної освіти у дружній, невимушеній атмосфері відбулось засідання школи новопризначених вихователів-методистів "Джерело".
      Директор Людмила Войтович поділилась педагогічними секретами щодо вибору найоптимальнішої тактики для мотивації впровадження інноваційних технологій.
    Про переваги та особливості програми "Освіта і піклування/ Education & Care" Mr. Leader, яку впроваджують педагоги закладу, роботу ініціативної групи повідомила вихователь-методист Наталія Бакун.
 
 Вихователь Юлія Полюхович запропонувала слухачам "прожити" день у середній групі за програмою "Освіта і піклування/ Education & Care" Mr. Leader. Емоційно, активно, із захопленням педагоги не тільки виконували активності, передбачені темою тижня "Особиста гігієна" (чистили зуби зубною ниткою, створювали зачіски на макетах-тарілочках, вчились доглядати за чистотою рук та ніг), а й мали змогу переглянути відеозаняття із досвіду роботи.
    Разом із вихователем Вікторією Салійчук педагоги занурились у світ ментальної арифметики, де вчились виконувати обчислення на спеціальній рахівниці - абакус та працювати із візуалізацією завдань.
      Інформативною була презентація консультанта Центру ПРПП Лариси Лукащук, яка представила інші інновації у логіко-математичному розвитку дошкільнят.
    Слід зазначити, що педагогічний колектив нашого закладу легко впроваджує освітні інновації в роботу з дітьми та вільно транслює отриманий досвід у різноманітних освітніх заходах, тому що освітній процес нині неможливий без певних змін та нововведень.

Засідання міської професійної спільноти інструкторів з фізкультури ЗДО за напрямом «Особистість дитини»

 

«Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків,

а жодні ліки не можуть замінити фізичні вправи»

Анджело Моссо

 

    Серед важливих завдань дошкільної освіти є забезпечення сприятливих умов для гармонійного фізичного розвитку дитини, рівень якого визначають одним із важливих показників стану здоров'я особистості. Тому, на базі нашого закладу відбулося засідання міської професійної спільноти інструкторів з фізкультури ЗДО на тему “Формування рухової компетентності дошкільників за допомогою інноваційних методик”.

    Виступом-презентацією розпочала роботу модератор засідання Ступак І. П, під час якої наголосила на сутнісній характеристиці освітнього напряму «Особистість дитини»: руховій та здоров`язбережувальній компетентностях.

    Вихователь – методист ЗДО Бакун Н. Г. темою для виступу обрала шляхи формування рухової компетентності дошкільнят: виклики часу, потреба дітей, доповнивши презентацією з досвіду роботи.

     Практичний психолог Якимчук К.С. Звернула увагу на збереженні емоційного здоров’я малюків в умовах воєнного стану.

   З великим захопленням слухачі переглянули відеозаняття фізінструктора Белецької А.В. з використанням болдерингу (скелелазіння), ознайомились з використанням інноваційних технологій: фітбол-гімнастики, степ-аеробіки, кінезіологічних вправ тощо. Цікаво та професійно був проведений майстер-клас з використанням інноваційної технології глайдинг (виконання вправ на паперових тарілочках).

 

   Дякуємо усім, хто долучився до засідання, адже формування здоров'язбережувальної компетентності дошкільників має відбуватися в активній взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу.

 

Впроваджуємо Базовий компонент дошкільної освіти

   Засідання ініціативної групи по впровадженню програми освіти дітей раннього та дошкільного віку «Освіта і піклування / Education & Care»
     В умовах воєнного стану ми розуміємо важливу та особливу роль модернізації дошкільної системи освіти. 
    18 жовтня в рамках засідання ініціативної групи по впровадженню базової інноваційної системи освіти та піклування Mr. Leader методистом кабінету дошкільної, початкової та спеціальної освіти РОІППО Шишолік Лілією Андронівною було проведено семінар-практикум, під час якого педагоги мали можливість ознайомитись з: 
    - концептуальними положеннями, покладеними в основу реалізації програми;
    - особливостями структури та змісту; 
    - перевагами унікальної методики в умовах сьогодення; 
    -практичними порадами для реалізації та модернізації дошкільної системи освіти.
    Семінар-практикум підвищив мотивацію до обраного питання, спрямував педагогів на плідну співпрацю. Наприкінці керівник ініціативної групи Юлія Полюхович ознайомила з планом роботи на 2022/2023 навчальний рік.

     Засідання ініціативної групи з реалізації проєкту “ІКТ-платформа”

13 жовтня 2022 року відбулося засідання ініціативної групи з реалізації проєкту “ІКТ-платформа” (створення віртуального методичного кабінету, єдиної електронної бази матеріалів та документів, доступної кожному працівнику закладу із застосуванням інтернет сервісів).

    Керівник ініціативної групи Вікторія Салійчук ознайомила членів групи з планом роботи, визначила шляхи, методи, прийоми роботи, мотивувала на плідну групову творчу діяльність. На засіданні педагоги проаналізували правову базу щодо впровадження інформаційних технологій та електронного документообігу в управлінській діяльності закладів дошкільної освіти, а саме: Закони України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Концепцію розвитку цифрових компетентностей та Концепцію цифрової трансформації освіти і науки.

   Засідання творчої групи «Сучасна методика розвитку мовлення»

 З метою вивчення змін в сучасній методиці розвитку мовлення за Базовим компонентом дошкільної освіти 13 жовтня 2022 року відбулося засідання творчої групи «Сучасна методика розвитку мовлення».

     Керівник Валентина Юрчук разом з членами творчої групи обговорили план роботи на 2022-2023 н.р., функціонал кожного з учасників та зміст і завдання роботи з розвитку мовлення за Базовим компонентом дошкільної освіти.

 

   Засідання творчої групи «Соціально-громадянська компетентність»

      12 жовтня 2022 року відбулося засідання творчої групи «Соціально-громадянська компетентність».

     Члени творчої групи зосередили свою увагу на обговоренні положень нормативно-правових актів щодо формування соціально-громадянської компетентності дошкільників, а саме: Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»; Базового компонента дошкільної освіти»; Рекомендацій до БКДО; Національної Доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті; Постанови Про затвердження Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства та Концепції національно-патріотичного виховання дошкільників в системі освіти України. Використавши інтерактивний метод активної роботи “Коло ідей”, педагоги визначили особливості парціальних програм “Моя країна — Україна” та “Україна — моя батьківщина”.

    Наприкінці засідання керівник творчої групи Олена Кушнір методами ігрового моделювання спрямувала педагогів на подальшу плідну співпрацю та підвищення мотивації до обраного питання.

Дочірні категорії

Поради логопеда Коломієць Світлани Леонідівни - "Автоматизація проблемних звуків"

Логопедична робота складається з чотирьох послідовних етапів: підготовчий етап, етап постановки звука, автоматизація звука, диференцація звуків.

Підготовчий етап - це підготовка артикуляційного апарату до постановки звука, відпрацювання спеціальних артикуляційних та дихальних вправ. Тільки після того, коли буде повністю досягнуто мету (чіткі і правильні положення язика та правильно сформований видих), слід переходити до етапу постановки звука.

На цьому етапі логопед викликає звук природним шляхом за допомогою вже досягнутих правильних положень язика або ж здійснює постановку звука механічним шляхом. І коли звук буде самостійно звучати чітко і правильно, дитина усвідомить його, слід приступати до етапу автоматизації звука.

Тут не обійтись без тісної співпраці з батьками. В залежності від звука, фонематичних та артикуляторних можливостей дитини, логопед підбирає спеціальний мовленнєвий матеріал для дитини, який повинен щодня відпрацьовуватись з батьками.

Наприклад, якщо ми працюємо з групою шиплячих звуків, то базовим звуком тут є звук [ш]. Спочатку автоматизація відбувається у відкритому складі ША-ША-ША, ШО, ШУ, ШЕ, ШИ, кожен склад повторювати тричі, декілька разів у день, бажано біля дзеркала. Через декілька днів ми вводимо слово з відкритим складом ША-ША-ША-ШАПКА, ШО-ШО-ШО-ШОКОЛАД, ШУ-ШУ-ШУ-ШУБА, ШИ-ШИ-ШИ-ШИНА. Це слід робити повільно з правильною та чіткою вимовою звука [ш]. Приблизно через тиждень якісної роботи ми можемо приступати до закритого складу АШ-АШ-АШ і т.д. Через декілька днів вводимо слова з закритим складом АШ-АШ-АШ-ГУАШ і т.д. Наступним кроком буде автоматизація звука в середині слова без збігу приголосних: А-ША, О-ША, У-ША, Е-ША, И-ША, І-ША; слова КА-ША, СУ-ША, ЛО-ША і т.д. Далі слід починати автоматизацію звука у складах і словах зі збігом приголосних: АШ-КА, ОШ-КА, УШ-КА, ЕШ-КА, ИШ-КА, ІШ-КА; слова САШ-КА, МОШ-КА, КІШ-КА, МИШ-КА, СУШ-КА. Наступний крок автоматизація звука у чистомовках і віршиках: ША-ША-ША наШаМаШа в ліс піШла, ШИ-ШИ-ШИ в лісі МаШу ми знайШли і т.д.  Поруч з чистомовками і віршиками вправляємось у зв’язному мовленні. На цьому етапі я рекомендуюбатькам вибрати декілька найбільш вживаних дитиною слів, спочатку виправляємо самостійно (це не «сапка», скажи «шапка»), а потім просимо щоб дитина подумала сама і сказала правильно це слово. Таким чином формуємо у неї її власний фонематичний контроль.

Хотілося б зауважити, що це класичний варіант корекційної роботи. Слід пам’ятати – кожна дитина індивідуальна. Її емоційні, психофізичні можливості також індивідуальні, тому завдання підбираються для кожного окремого випадку.